torsdag 16 april 2009

Servicedag!

Idag blev det en tripp till pappa mats! Var dags för service på renulten!
Ida och johanna var med så vi åkte till lager 157 först och kikade fanns dock inget kul alls så vi tog en fika efteråt =) Sen hem till Mats Johanna och Ida gick på sitesajing i Bjurs medans jag och mats servade bilen! Började inte så bra.. visade sig att oljepluggen inte var en vanlig oljebult utan nån fyrkants hej o hå bult så vi åkte och jagade en sådan på alla ställen och hos alla han kände men ingen hade en sådan =/Åkte tomhäntahem och då jag stod där och tänkte slå skiftnyckeln i huven och tända eld på bilen så säger mats :
Jaha då får vi göra en egen!
jag log och sa du är sjuk du!
Så han smidde ihop nått verktyg där sen körde vi =) bytte olja stifft och alla filter gick sjukt smidigt tändstifften satt dock 40cm ner i motorn fattar inte varför dom ska göra det så krångligt! eller jo det vet jag för att dom ska tjäna pengar! På väg hem gjorde jag en egen stämpel i serviceboken, grym på förfalskningar jag =)
Var en trevligt tripp känade några tusenlappar, Volvo skulle ha 4200 för servicen och vi la ut ca 700kr... helt ok!
Tack o godnatt
Här tillverkas det en nyckel till oljepluggen =) Jag var grym på att hålla i bland alla lågor och gnistor =)

Inga kommentarer: