onsdag 1 oktober 2008

Ledig dag blev så fort en arbetsdag =)

Idag blev jag väckt av jocke som behövde min proffisonella hjälp!! han hade fått nycklarna till nya lyan så det var rivningsdags! jahapp sa jag när åker vi? 5 min svarade han!
sen började helvetet! Rev ut ett helt kök från topp till tå och 2 väggar! gick rätt smidigt!
en vägg satt som fan och var massiv som få.. vilket jag tror är en bärande vägg men den skulle ju tydligen bort så det var väl bara att slita ner den då =) då vi hade takdelan kvar så skulle jocke hålla i den själv medans jag bände =) såplingade dörren o jocke sa ja gå och öppna du! jaha sa jag och släppte skiten o gick sen rasslade det bara till då föll den 4 meter och 200kg tunga vägbiten ner med jocke imellan =) sjukt kul! som tur var så klarade han sig bra..nej det blir nog bra om nnågra månader det där =)

Köket efter rivningen!





vÄGG BORTAGEN!

Jennie knackar kakel ?=) fint kakel dessvärre skulle man sparat!!

Vägen som åkte bort mellan sovrum o kök =)

Där ser man den feta väggen jocke fick över sig i bakrunden =)


ja det var väl allt för idag! tack o hej!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha! Ja du Danne,vet inte hur det skulle gått utan dig idag.Då hade väl både jag och Jocke legat under nån vägg antar jag=)skämt å sido, tack så mkt för hjälpen!!

// Jennie

Anonym sa...

SSTTTTTOOOORRRRRTTTTTT TTTAAAAAAACCCCCCKKKKKKKKK för hjälpen...

Får se om taket rasat in imorgon när jag kommer dit eftersom vi inte har nån bärande vägg där längre!!??